KOMARNA, 28.1.2022.
Nakon točno 3 i pol godine ili 1277 dana iscrpljujućeg rada od podmorja do vrha pilona, na površini i u utrobi Pelješkog mosta, ekipe radnika od srijede mogu odahnuti. Mahom stranci, koji ovog puta u Dalmaciju nisu doputovali na odmor, mogu si i čestitati na izvanredno obavljenom poslu, jer je generacijski infrastrukturni projekt prema nalazu povjerenstva za tehnički pregled od petka, 28. siječnja izgrađen takoreći bez nedostataka.
Prilikom izvođenja pregleda provjeravala se potrebna gradilišna dokumentacija koju je izvođač predao povjerenstvu, dokazi kvalitete ugrađenih materijala, kao i stanje na, sada već nekadašnjem, gradilištu. Radovi okončani 27. siječnja trajali su od 30. srpnja 2018. godine.
Tehničkim pregledom ustanovljena je tek potreba za zamjenom manjeg dijela prometne opreme, što je kad se radi o projektu od 4 milijarde kuna vrlo blizu savršenstva. Pritom su poštovani i rokovi, koji su u periodu obilježenom prekidima lanaca opskrbe, velikim fluktuacijama na tržištu i nedostatkom radne snage prekoračeni za svega 52 dana.
U Pelješki most ugrađeno je mnogo društvenog, ekonomskog i političkog kapitala. Priča o njegovoj izgradnji dobila je uistinu globalnu dimenziju ostvarenjem financijske potpore Europske unije od €357 milijuna u mandatu Junckerove Komisije te odabirom specijalizirane kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation kao izvođača radova. Bez tih ključnih faktora teško je zamisliti da bismo danas svjedočili kraju njegove izgradnje.
Zamisao o ovješenom mostu s blagom krivuljom i trinaest raspona, i čast da je danas vidi ostvarenu, pripada slovenskom projektantu Marjanu Pipenbaheru. Nadahnuće je tražio i pronašao u pogledu na jadransko plavetnilo i siluetu poluotoka Pelješca. Njegova prizemljena duga danas izranja 55 metara iznad razine mora, a dugačka je 2,4 kilometra.
Životno djelo ovog pojedinca, koje je utjelovilo mnoge arhitektonske vrednote, ujedno predstavlja i ostvarenje važnog nacionalnog strateškog cilja. Novi Pelješki most blistava je kruna cestovnog povezivanja Republike Hrvatske. Teritorijalno jedinstvo ostvareno njegovom izgradnjom poboljšat će prometnu sliku Hrvatske i pogodovati razvoju turizma i trgovine, ali i učinkovitijem nadzoru državne granice.
Izdavanje uporabne dozvole za most ovisno je o tijeku radova na pristupnim cestama koje izvode Strabag i AVAX S.A. Naime, u lokacijskoj dozvoli za most navodi se kako s pristupnim cestama čini jednu funkcionalnu cjelinu. Puštanje mosta u promet, prema tome, valja očekivati s krajem radova na dionici pristupne ceste od Komarne do čvora Prapratno, koji se očekuje sredinom godine.