KARLOVAC, 28.7.2022.
HŽ Infrastruktura je s konzorcijem STRABAG AG, STRABAG d.o.o., STRABAG Rail a.s. te s tvrtkom AŽD Praha s.r.o. potpisala ugovore za izvođenje radova na projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK – Rijeka”.
Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra i nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka. Njezina rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka unaprijedit će ne samo prigradski promet grada Zagreba i Karlovca već će biti još jedan važan korak u izgradnji nizinske pruge, koji će u konačnici doprinijeti konkurentnosti luke Rijeka poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe.
Riječ je o projektu vrijednom dvije milijarde i 721 milijun kuna, od čega se 85 posto sredstava sufinancira putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Njime se, osim već spomenute rekonstrukcije i obnove postojeće željezničke pruge te izgradnje drugoga kolosijeka, predviđa rekonstrukcija kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac, dok će se kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići prenamijeniti u stajališta, a rekonstruirat će se i postojeća stajališta Mavračići, Desinec, Domagovići i Lazina. Osim toga, rekonstruirat će se svi postojeći mostovi, vijadukti i drugi objekti na trasi dionice. Izgradit će se tri nova podvožnjaka i četiri nadvožnjaka umjesto željezničko-cestovnih prijelaza, dok će se preostali postojeći prijelazi rekonstruirati.
Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i obnovu i modernizaciju stabilnih postrojenja električne vuče, signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, a najveća dopuštena brzina po završetku projekta bit će 160 km/h.
U ime HŽ Infrastrukture ugovor je potpisao predsjednik Uprave Ivan Kršić koji je tom prigodom istaknuo: „Današnjim potpisom ugovora svjedočimo još jednom od velikih dana koji nadilazi važnost same željeznice s obzirom na to da osnažuje ne samo lokalnu zajednicu već i Hrvatsku kao članicu Europske unije. Ugovori za radove na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac u vrijednosti gotovo dvije milijarde kuna označavaju nastavak naših aktivnosti na nizinskoj pruzi, čija je izgradnja jedan od strateških ciljeva kako HŽ Infrastrukture tako i resornog ministarstva te Vlade Republike Hrvatske. Ovim projektom nastavljamo zacrtane planove modernizacije željezničke mreže na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora i započinjemo s modernizacijom željezničke infrastrukture od Zagreba prema Rijeci.”
Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković rekao je: „Kao država smo proteklih godina izrazito puno uložili u prometnu infrastrukturu, a desetljeće koje je pred nama bit će vrijeme ulaganja u željezničku infrastrukturu. Činjenica da se ovaj projekt većim dijelom sufinancira iz europskih sredstava govori koliko je važno biti dio Europske unije. Željeznički promet je diljem svijeta jedan od najsigurnijih i najbržih prometnih modaliteta i važno je da budemo u sklopu europskih željezničkih mreža. Potpisom današnjih ugovora dajemo izniman doprinos izgradnji pruge od Zagreba do Rijeke, vrlo važne dionice za Hrvatsku kao prometno čvorište s posebnim naglaskom na luku Rijeka. Što nam je bolja i kvalitetnija prometna infrastruktura to će naš gospodarski razvoj i pulsiranje hrvatske ekonomije biti još bolji.”
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je: „Aktivna ulaganja na Mediteranskom koridoru, s danas potpisanim ugovorima, iznose oko 800 milijuna eura i, ono što je važno, današnjim potpisivanjem krećemo prema Rijeci. Ove godine otvorit ćemo i moderniziranu i elektrificiranu dionicu Zaprešić – Zabok i obnovljenu dionicu Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor te raspisati natječaj za radove na dionici željezničke pruge Dugo Selo – Novska na bivšem X. koridoru, prema istoku zemlje. Ulaganja će biti i u druge vidove prometa, ali će u sljedećih desetak godina najviše ulaganja biti u željeznicu. To je desetljeće željeznice. Želimo da Hrvatska, kao što ima moderno izgrađene autoceste, ima i željeznički sustav i infrastrukturu na zavidnoj razini. Planirana ulaganja do 2030. godine iznose 3,5 milijarde eura, a uglavnom će biti usmjerena na RH1 i RH2 koridore.”
Predstavnici konzorcija STRABAG AG, STRABAG d.o.o. i STRABAG Rail a.s. rekli su: „Ovo je naš prvi ugovor o radovima na izgradnji odnosno osuvremenjivanju željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj, čime proširujemo područje našega rada na hrvatskom tržištu i potvrđujemo se kao tržišni lider građevinske industrije. Strabag je europska tehnološka grupa za građevinske radove i usluge, lider u inovacijama s oko 75.000 zaposlenica i zaposlenika u 500 sjedišta u više od 80 država diljem svijeta i oko 15.000 projekata godišnje. Na hrvatskom tržištu Strabag je prisutan 27 godina i danas kod nas radi oko 1500 zaposlenih. Sudjelovali smo na brojnim velikim projektima kao što su izgradnja cesta i autocesta, mostova, objekata visokogradnje, pomorskih objekata i objekata vodne tehnologije, a osobito smo ponosni na nedavno završen projekt povezivanja juga Hrvatske – izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama. Radujemo se suradnji s novim klijentom i očekujemo da ćemo i na ovom projektu dokazati izvrsnost i pouzdanost, kakva se od nas i očekuje.”
Predstavnik tvrtke AŽD Praha izjavio je: „Tvrtka AŽD Praha jedan je od vodećih europskih proizvođača i dobavljača signalnih, telekomunikacijskih, informacijskih i automatiziranih tehnologija usmjerenih na područje željezničkog i cestovnog prometa. Tvrtka osigurava istraživanje, razvoj, projektiranje, proizvodnju, montažu, rekonstrukciju i održavanje uređaja i sustava pritom koristeći najbolju tehnologiju i znanje svojih djelatnika. Naše dugogodišnje iskustvo, od preko 60 godina, rezultiralo je brojnim uspješno izvršenim projektima modernizacije signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja na brojnim prugama diljem Europe te se nadamo kako ćemo i ovaj put opravdati iskazano povjerenje.”
>>> VIDEO PREZENTACIJA PROJEKTA >>>