ZAGREB, 28.6.2022.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je u utorak, 28. lipnja 2022. godine, tvorničke hale tvrtke KONČAR – Električna vozila u kojima se, u sklopu projekta „Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima”, proizvode novi elektromotorni niskopodni vlakovi.
„Doista je zadovoljstvo vidjeti danas i ovu tvornicu i vlakove koje Končar radi za HŽ Putnički prijevoz. Ono što treba pohvaliti je da koristimo europska sredstva u nabavci novih vlakova, a to rade hrvatske tvrtke, u ovom slučaju Končar koji je respektabilan, prepoznatljiv, renomiran proizvođač vlakova i tramvaja i mislim da je dobro da tu hrvatska industrija ima veliki benefit.”, izjavio je ministar Butković i dodao kako proces proizvodnje vlakova ide jako dobro te da bi prvi vlak trebao biti gotov do kraja ove godine.
„Nastavkom nabave vlakova do kraja 2024. u prometu će biti 70 novih vlakova, što će činiti više od 50 % novih vlakova u floti HŽPP-a.”, naglasio je ministar istaknuvši kako će, uz vlakove, najveći naglasak u sljedećih 10-ak godina biti na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture.
Ukupna vrijednost projekta nabave vlakova iznosi 1.293.862.793,99 kuna, dok iznos EU potpore iznosi 880.334.477,00 kuna (sredstva su osigurana iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.), a projektom se nabavlja ukupno 21 elektromotorni vlak – 11 vlakova za gradsko-prigradski i 10 za regionalni prijevoz, čime HŽ Putnički prijevoz nastavlja s modernizacijom svog voznog parka kojim će se znatno unaprijediti kvaliteta usluge. Projekt nabave novih vlakova u skladu je s ciljevima Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017. – 2030. te Europskoga zelenog plana kojim Europska unija želi potaknuti građane na učestalije korištenje željezničkog prijevoza kao ekološki najučinkovitijeg i cjenovno najpristupačnijeg oblika prijevoza.
„Dodatnom nabavom novih vlakova unaprijedit ćemo uslugu. Putnicima ćemo pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz te poboljšati lokalnu i regionalnu povezanost i mobilnost, a nadam se i privući nove putnike. Uz ovaj projekt koji sufinancira Europska unija, u sklopu novog operativnog programa 2021. – 2027. planiramo nabaviti i nove vlakove za neelektrificirane pruge i modernizirati kapacitete za održavanje vlakova.”, istaknuo je predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić te dodao kako će se, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, nabaviti i dva prototipa baterijskih vlakova.
Predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić je izjavio da se iz ove tvornice isporučuju najsloženiji proizvodi hrvatske industrije – vlakovi, tramvaji, lokomotive. „Ponosni smo što su ti proizvodi rezultat dugogodišnjeg razvoja unutar Grupe KONČAR. Naša su vozila po tehničkim karakteristikama i kvaliteti uz bok najboljim proizvodima svjetskih proizvođača tračničkih vozila. Neki od najznačajnijih podsustava koji se ugrađuju u ove vlakove, kao glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, pomoćna napajanja, okretna postolja i drugi, razvijeni su i proizvedeni u društvima Grupe KONČAR.”, istaknuo je predsjednik Uprave Ninić.
Istaknimo kako će vlakovi koje proizvodi KONČAR – Električna vozila postizati brzinu do 160 km/h i bit će četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imat će 4 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta. Gradsko-prigradski vlakovi imat će 8 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao jednosjedi, a imaju kapacitet od 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime će biti osiguran veći kapacitet.