Potpisan Ugovor o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka

ZAGREB, 17.11.2020.

Ugovor o kupoprodaji 21  elektromotornog vlaka potpisali su predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić. Potpisivanju Ugovora bili su nazočni predsjednik Vlade RH Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Nabava novih 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz financira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima. Novi vlakovi financiraju se iz Kohezijskog fonda u iznosu od 85 %, a preostalih 15 % iz Državnog proračuna RH.

Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza u cilju poboljšanja lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, čime će se osigurati učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj. Ukupna vrijednost Ugovora o kupoprodaji iznosi 844,7 mil. kn (bez PDV-a).

Ističući važnost ovog ugovora za HŽPP i razvoj gospodarstva predsjednik Uprave HŽPP-a istaknuo je:

“Danas potpisujemo važan ugovor. Važan je za nas kao prijevoznika jer ćemo proizvodnjom i puštanjem novih vlakova u promet unaprijediti uslugu koju pružamo putnicima. Putnicima će u ovim vlakovima biti osiguran komfor i dodatne usluge koje ne možemo pružiti u starijim vozilima. Također, ovim ugovorom uz potporu EU fondova ostvaruju se višestruke koristi za hrvatsko gospodarstvo, za očuvanje industrijske proizvodnje i radnih mjesta.”

O znatnim ulaganjima u razvoj željezničkog sektora ministar prometa izjavio je:

“Ovakvi projekti zaista pokazuju važnost članstva u Europskoj uniji i blagodati korištenja dostupnih sredstava što će, vjerujem, još više biti vidljivo u narednom razdoblju kad će nam biti dostupna sredstva i iz nove financijske omotnice i iz tzv. Covid fonda.

Prometni sektor je zaista jedan od onih koji se iskazao kao jedan od najvećih „potrošača“ europskih sredstava budući da danas govorimo o više od 20 milijardi kuna ukupnih investicija, od čega smo kroz operativni program i CEF Instrument ugovorili više od stotinu projekata i povukli čak 15 milijardi kuna europskih sredstava. Upravo kako bi nastavili s takvim rezultatima i u ovom mandatu smo nastavili s velikim projektima, posebno u sektoru željeznica, poput ovog današnjeg.

Kako bi ispunili sve te ciljeve, posebno u pogledu povećanja brzine i kvalitete prometovanja, kao jedan od osnovnih ciljeva ovog mandata smo postavili ulaganje u kvalitetnu i sigurnu željezničku infrastrukturu. Riječ je velikom investicijskom ciklusu koji smo započeli još prije četiri godine i u sklopu kojeg smo do sada uložili više od 11 milijardi kuna, a u sljedećem sedmogodišnjem razdoblju procjenjujemo kako će ulaganja u željeznicu premašiti 22 milijarde kuna.”

U povodu potpisivanja Ugovora predsjednik Vlade RH istaknuo je:

“Posebno mi je drago da smo danas ovdje zbog važnosti ovoga projekta za razvoj modernog željezničkog prijevoza u RH koji će omogućiti brojnim našim sugrađanima, brojnim putnicima koji redovito putuju vlakom kvalitetniju uslugu. Naš je plan u sljedećem desetljeću investirati oko 3 milijarde eura u željezničku infrastrukturu, tj. njenu modernizaciju.

Ono što nas posebno veseli je da su ovi vlakovi osmišljeni, dizajnirani i proizvedeni u Hrvatskoj. Takav jedan vlak prije svega je visokotehnološki proizvod koji je sastavljen od sofisticirane opreme i softverskih rješenja koja su namjenski razvijana u Končaru. Stoga je to prije svega veliko priznanje za Končar grupu, ali i za brojne dobavljače u Hrvatskoj koji sudjeluju u realizaciji ovakvih projekata.

Mi ćemo nastojati da željeznički promet u svim aspektima, u putničkom i teretnom, i dalje bude jedna od onih grana prometa u koju ćemo investirati, od čije će modernizacije koristi imati i naši putnici, osobito djeca, učenici i studenti koji ovaj vid prometa koriste u gotovo svakodnevnim situacijama. Zbog toga su sredstva koja su nam na raspolaganju u proteklim godinama prilika za veliku investicijsku prekretnicu kada je riječ o željezničkoj infrastrukturi.”

Novi elektromotorni vlakovi bit će niskopodne kompozicije, a postizat će brzinu od 160 km/h. Vlakovi u gradsko-prigradskom prijevozu imat će kapacitet od 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta, a u regionalnom 209 sjedećih i 222 stajaćih mjesta. Vlakovi će biti opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka bit će 75 m, a masa praznog vlaka 139 tona. U prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime će biti osiguran veći kapacitet.

Vlakovi će voziti na relacijama Savski Marof – Zagreb – Dugo Selo, Zagreb – Vinkovci – Tovarnik, Zagreb – Sisak – Novska, Zagreb – Koprivnica, Zagreb – Karlovac – Rijeka, Zagreb – Zabok i Vinkovci – Vukovar.

Uz unaprjeđenje kvalitete usluge, nabava novih elektromotornih vlakova rezultirat će nižim operativnim troškovima i mogućnošću povećanja frekvencije vlakova i broja putnika te smanjenju onečišćenja okoliša.