RIJEKA, 18.3.2024.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je u ponedjeljak, 18. ožujka na završnoj konferenciji projekta sanacije opasnih mjesta na državnim cestama koja se održala u Rijeci. Projektom je provedena sanacija opasnih mjesta odnosno uklanjanje 23 crne točke identificirane u Planu provedbe sanacije opasnih mjesta na državnim cestama Republike Hrvatske u svrhu poboljšanja sigurnosti prometa na cestama s naglaskom na najranjivije sudionike u prometu (pješake, bicikliste, motoriste). Ukupna vrijednost projekta, koji je proveden u 12 županija, iznosi 9,1 milijun eura, od čega je 85 posto odnosno 6,25 milijuna eura financirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
„To je projekt koji su Hrvatske ceste, uz pomoć europskih sredstava, za što smo potpisali ugovor još 2019. godine, uspješno realizirale, a to je sanacija opasnih mjesta na postojećim državnim cestama u cijeloj Hrvatskoj“, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuvši kako se radi o važnoj temi bitnoj za sigurnost prometa. Čestitavši Hrvatskim cestama što su zajedno s Ministarstvom unutarnjih poslova detektirali ta opasna mjesta te uspješno realizirali ovaj projekt, Butković je naglasio kako Hrvatske ceste, paralelno s realizacijom ovog projekta, rješavaju i druge intervencije na državnim cestama. Odgovarajući na novinarski upit, potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao je kako je i u sljedećoj financijskoj perspektivi planirano rješavanje crnih točaka na cesti, ali da to nije jedino što treba riješiti.
„Hrvatske ceste su uspješno realizirale, i realiziraju, i obilaznice pojedinih gradova u Hrvatskoj“, pojasnio je Butković dodavši kako je to potreba, budući da su centri pojedinih gradova zagušeni prometom, poglavito u turističkoj sezoni, kad govorimo o priobalnom dijelu Hrvatske. Spomenuvši neke od obilaznica kao što su Novi Marof, Buzet i Novi Vinodolski, Butković je naglasio kako će Hrvatske ceste graditi brze ceste koje su potrebne i koje su u planu Hrvatskih cesta za realizaciju. „Tu su i obilaznice kao ključne stvari paralelno sa sanacijom opasnih mjesta“, dodao je istaknuvši kako ćemo uvijek imati opasna mjesta i uvijek ćemo trebati intervenirati i obnavljati državne ceste i to Hrvatske ceste ravnomjerno, sukladno potrebama u cijeloj Hrvatskoj, rješavaju.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ovom je prilikom rekao kako je sanacija obavljena po propisanoj metodologiji i da sigurnost prometa nije periodični posao već se na tome stalno radi. „Nama je interes da kroz nacionalni program sigurnosti prometa na cestama ispunimo sve njegove ciljeve, smanjimo broj poginulih do 2040. za 50 posto, a do 2050. na nulu, što je i vizija Europske unije“, istaknuo je Škorić te dodao kako će, i nakon ovoga, slični projekti biti sufinancirani kroz programe Europske unije.
Dodajmo kako se u sklopu završne konferencije projekta održao i panel na temu sigurnosti prometa, sanacije opasnih mjesta, provedbe projekata te infrastrukturnih zahvata, kojima se utječe na poboljšanje života građana i njihove sigurnosti.