Svečano obilježeno spajanje Pelješkog mosta

Svečano obilježavanje spajanja Pelješkog mosta u njegovoj punoj duljini od 2,4 kilometra održalo se jučer u večernjim satima te je, podizanjem zadnjeg 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most u potpunosti spojen od Komarne do Brijeste označivši tako dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske.

Postavljanje posljednjeg elementa dugog 18 metara simbolički su dovršili predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Neopisivo mi je zadovoljstvo reći da je Hrvatska spojena! Ovaj je projekt bio san mnogih i mi smo večeras ostvarili cilj koji rješava problem star 300 godina. To je jedno fascinantno, strateško postignuće hrvatskoga naroda i hrvatske države“, izjavio je povodom spajanja Pelješkog mosta premijer Plenković naglasivši kako most ne spaja samo Hrvatsku, nego i Europsku uniju te ne dijeli, nego povezuje Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Premijer je nadalje istaknuo kako će most ostati trajna stečevina ne samo sadašnje, nego i svih vlada i saziva Hrvatskog sabora, županija, župana, zastupnika i svih onih koji su težili da se ovaj cilj ostvari.

Osjećamo se svi ugodno i sretno i zadovoljno jer je ovo veliki dan. Spaja se hrvatski teritorij nakon više od 300 godina, a spajamo i Pelješki most, jedan od najvećih mostova u Europi. Znamo što on znači za Hrvatsku. Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika financijska kriza. Europski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet“,  kazao je ministar Butković.

Sljedeće godine do lipnja trebali bi biti napravljeni svi radovi, rekao je ministar. “Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uvjet kod europskog financiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti. Nakon ovoga se projekt privodi prema kraju“, kazao je.

Pelješki most, čiji je glavni i odgovorni projektant Marjan Pipenbaher, dug je 2.404 metara od osi do osi upornjaka, dok je ukupna duljina mosta s upornjacima 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara. Most ima 13 raspona (pet glavnih duljine je 285 metara), šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra te dvije trake sa zaustavnom koja će služiti za održavanja mosta.

Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izgradio je Pelješki most, a gradnja je službeno počela uvođenjem izvođača u radove 31. srpnja 2018. godine. Očekivano puštanje u promet mosta i pristupnih cesta najavljeno je za lipanj 2022. godine, pred početak glavne turističke sezone.

Pelješki most, projekt vrijedan 526 milijuna eura s uključenim PDV-om (vrijednost prihvatljivih troškova iznosi 420 milijuna eura), prva je od ukupno četiri faze projekta ‘Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom’, a ujedno je najkrupniji projekt koji je Hrvatska sufinancirala sredstvima EU-a u iznosu od 357 milijuna eura ili 85 posto prihvatljivih troškova. EU sredstvima financira se i popratna infrastruktura: pristupne ceste, tuneli, dodatni mostovi i vijadukti te obilaznica Stona.

Video spajanja Pelješkog mosta >>> https://youtu.be/yXVJGxCOu2U