Tramvajsku električnu mrežu u Osijeku obnavljat će Končar i Colas Rail

OSIJEK, 30.7.2021.

Jučer je ostvaren važan korak prema realizaciji projekta „Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka“. Gradsko prijevozno poduzeće GPP Osijek sklopilo je ugovor o modernizaciji tramvajske kontaktne električne mreže, vrijedan 58 milijuna kuna.

Direktor Mario Šapina potpisao je u ime GPP-a, dok su izvođače elektromonterskih i građevinskih radova zastupali predsjednik Uprave Končar-inženjeringa za energetiku i transport Željko Tukša te predstavnik tvrtke Colas Rail Hrvatska Andrzej Jerzy Popielski.

U sklopu radova obnovit će se kontaktna tramvajska mreža na 9,5 kilometara pruge kao i podzemna kabelska mreža, osuvremeniti dvije postojeće ispravljačke stanice, te izgraditi jedna nova. Još predstoji ugovoriti izvođenje radova na drugom elementu projekta – obnovi pruge i stajališta. Kada se sve zbroji, vrijednost nove tramvajske mreže iznosi više od 267 milijuna kuna.

Počasna mjesta na svečanosti potpisivanja pripala su ministrici regionalnoga razvoja i fondova EU Nataši Tramišak, gradonačelniku Osijeka Ivanu Radiću, zamjeniku osječko-baranjskog župana Josipu Miletiću i predstavniku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marinku Ajduku. Suradnjom dvaju ministarstava za modernizaciju tramvajske infrastrukture na području Osijeka osigurano je 200 milijuna kuna iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020., s udjelom EU financiranja od 85%.

Grad Osijek nalazi se usred vala investicija koji bi trebao rezultirati postizanjem zapadnoeuropskog standarda javnog gradskog prijevoza, a nije ograničen na tramvajski prijevoz. Visoka razina usluge zahtijeva kako značajna sredstva EU fondova, tako i financijsku, logističku i administrativnu potporu Vlade Republike Hrvatske.

„Realizacija ovog, najvećeg projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj dogovorena je još 2017. na sjednici Vlade RH u Osijeku. Kao što znamo, 2019. godine nabavljeno je 12 novih autobusa, dolazi nam još 13 modernih autobusa, a sada stvaramo preduvjete da moderniziramo i tramvajsku mrežu. Do kraja godine znat ćemo izvođača građevinskih radova na novoj remizi, a nakon toga nabavljamo nove, najsuvremenije niskopodne tramvaje“ – opisao je planove za Osijek gradonačelnik Radić.

Najavljeno grad namjerava ostvariti u naredne tri godine, a idući korak je prilagodba tramvajske infrastrukture kako bi mogla podržavati moderne niskopodne tramvaje. U gradskoj upravi i GPP-u Osijek nadaju se kako će novi, komforniji vozni park i bolja integracija autobusnog i tramvajskog prijevoza privući i veći broj putnika.