U Splitu predstavljen Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa

SPLIT, 16.9.2019.

Na završnoj konferenciji projekta ‘Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa’ održanoj na Pomorskom fakultetu Sveučilišta u Splitu predstavljen je istoimeni strateški dokument. Nacionalni plan će poslužiti kao osnova za provedbu projekata u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ za razdoblje 2014. – 2020., kao i za programiranje u programskom razdoblju 2020. – 2027.

Konferencija je okupila mnogobrojne brodare, predstavnike jedinica lokalne samouprave, izaslanike luka i lučkih uprava, dok je u ime organizatora konferencije na skupu u Splitu sudjelovao pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, Anđelko Petrinić.

Nacionalni plan predstavlja podlogu za korištenje sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i to za izgradnju luka, povezivanje otoka s kopnom i međusobno povezivanje otoka te izgradnju brodova. Na temelju podataka iz analize napravljen je model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog prometa u RH do 2030. godine.“, istaknuo je pomoćnik ministra Petrinić.

Prof. dr. sc. Damir Zec s riječkog Pomorskog fakulteta, institucije koja je izradila dokument u deset mjeseci intenzivnog rada, upoznao je okupljene sa sadržajem Nacionalnog plana: “U dokumentu govorimo o pedeset pomorskih linija koje su specifične, te o 15 velikih i 40-ak manjih otoka. U sljedećem razdoblju razmatrat ćemo nova, alternativna goriva te ćemo morati razvijati brodove na električni pogon. Također, morat ćemo mijenjati i luke kako bi iste ubuduće bile osposobljene za najnovije tehnologije u pomorskom prometu.” Profesor Zec je podsjetio i na problem sezonalnosti u linijskom prometu, ističući kako je postojeći sustav u Republici Hrvatskoj u mnogočemu neracionalan s obzirom na daleko veći broj putnika tijekom dva ljetna mjeseca nego u ostatku godine.

S tim u vezi istaknimo kako je tijekom izrade dokumenta provedena cjelokupna analiza sustava obalnog linijskog pomorskog prometa na nacionalnoj razini, od analize stanja brodova koji obavljaju obalni linijski pomorski prijevoz do analize postojeće lučke infrastrukture i analize sigurnosti pomorskog prometa na plovnim područjima obalnog linijskog pomorskog prometa. Na temelju izlaznih podataka dobivenih analizom napravljen je model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog pomorskog prometa u razdoblju do 2030. godine. Nacionalni plan obuhvaća popis mjera i preporuka u cilju izrade ekonomski održivog sustava nacionalnog obalnog linijskog prometa koji će omogućiti i podržati razvoj hrvatskih otoka.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 3.450.000,00 kuna, od čega je 85 % iznosa sufinancirano iz Kohezijskog fonda Europske unije, dok se preostalih 15 % iznosa financira sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.